Inlägg nummer ett

Jaha, hur gör man nu då? Sitter och funderar på om det här är samma grej som att skriva i dagboken, och jag bestämmer mig för att det nästan är det. Dagboksskrivande har jag  erfarenhet av då jag faktiskt skrivit färdigt minst tio stycken under min tjugo år långa livstid. Skrev nog den sista sidan någonsin för någon månad sen då jag kände att det blev mer och mer sporadiskt. Kanske får den här bloggen bli något slags substitut för den, vi får se. Iofs var nog min dagbok (under de sista åren) inte riktigt en dagbok i den klassiska bemärkelsen. Skrev ned tankar och händelser lite härs och tvärs. Inte så mycket  av "Idag har jag gjort det och det". Kanske blir det mer av den varan här, kanske inte. Är roligare att skriva tankar lite hur som helst tror jag. Fast jobbigt att läsa kanske? Ni får avgöra själva.

Idag har jag iaf (hm) varit hos tandläkaren. Döm om min förvåning när jag inte hade ett enda hål, trots mitt ständiga godissug. Rusade sprudlande glad ut från mottagningen med en räkning på endast 340 kr. Pappa blev nästan gladare än jag.
   Sedan bar det av till stan där jag, mamma och mormor försökte hitta kläder till mammas tjejfest / 30+-utgång i morgon. Det slutade med ett par svarta jeans med hög midja. Jag vill också ha tjejfest förresten. En bra film, ost och vin är allt som behöver inhandlas. Kom igen kompisar!
  Annars har det inte hänt så mkt här. Postade mitt sista inlägg någonsin på cuteandpreppy-bloggen och sitter nu och funderar på vad jag ska ha för namn och layout på min nya. Det är riktigt klurigt. kanske borde ha något som är väldigt "jag" men vad är väldigt "jag" nu igen? Får fundera på det. Ska börja med att lägga in lite länkar kanske, så kommer jag förhoppningsvis närmare svaret.

Nu tänker jag gå och läsa lite i sista boken av de tre jag har hemlånade för tillfället. Carvers "Grannar". Läs den om ni gillar minimalism och isbergsteknik, han är mästaren. Filmen Short Cuts är förresten gjord med hans noveller som underlag.

Huvudvärken börjar komma smygande så jag borde nog faktiskt slita mig från datorn.

Annars så hoppas jag bara att L uppskattar min lilla överraskning till honom, han har nog inte upptäckt den än, men jag lär få veta inom en snar framtid ;)
  

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vill ha tjejkväll!

2007-04-27 @ 07:51:30
Postat av: kungen

du måste göra sidan roligare :D BORING :P

2007-04-27 @ 15:23:14
Postat av: Sanna

Ska vi köra tjejkväll nästa helg kanske? C var på det.

2007-04-29 @ 16:18:36
URL: http://sannaisabella.blogg.se
Postat av: Sanna

Ska göra den roligare! Bara jag får lite tid till det. :)

2007-04-29 @ 16:19:19
URL: http://sannaisabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0