Små ting som jag önskar mig

image1

Har lyckats lista fem saker jag gärna skulle ha i min ägo till hösten när jag flyttar.

Den första är en morgonrock. Sedan mamma fick en i julas har jag insett dess enorma potential. En morgonrock är perfekt att sätta på sig på morgonen när man vill svepa in sig i något under frukosten men inte orkar välja kläder. Eller på kvällen efter ett hett bad istället för en pyjamas. Den går också fort att ta på sig när man står oklädd och någon ringar på dörren. Undrar om man kan ha den när man bakar istället för ett förkläde? Som ni ser är möjligheterna många.
Det andra är en cykel. Helst i någon gammal och oväxlad modell som denna från Kronan. Älskar tanken på att som ambitiös och hurtig (jag?) student trampa omkring på en sådan. Den får t.o.m. gärna ha en liten cykelkorg tror jag, eller blir det för tantigt? Hur som helst en cykel är bra att ha, miljövänligt är det också.
Om ni undrar varför jag tagit med en lökhackare så ska jag berätta varför. Det viktigaste argumenetet för att en lökhackare är oumbärlig (Lyssna nu L) är att man med denna fantastiska uppfinning slipper tårarna i matlagningen. Det andra är nog att man slipper ta fram den fula plastskärbrädan varje gång. En vanlig matberedare bör inte användas till lök då den lätt tar till sig löksmaken. Men med en liten lökskärare slipper du det problemet helt och hållet.
Ittala gör otroligt vackra saker som står sig. En Marimekkoskål som den här är dels en vacker prydnad men kan också tjäna som förvaring till lite allt möjligt. Design som står sig år efter år faller jag för. Skulle helst vilja ha en blå eller röd.
Slutligen behöver jag en bärbar dator. Finns egentligen kanske inte så mycket att säga om den, förutom att den är högst nödvändig när man ska börja studera. Snygg får den gärna vara också somd en här från Sony VAIO, men prestandan är viktigare för en gångs skull, känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0