Husesyn

Råkade ligga och prata med L hela natten så jag försov mig till föreläsningen som började åtta i morse. Det gjorde tydligen 40 st andra också så jag kände mig ganska lugn. Gjorde lite grupparbete iaf och var sen hemma hela dagen tills Alice lurade iväg mig på husesyn hos de som hon eventuellt tänker bli inneboende hos till våren.
  Blev helt darrig i benen när jag såg deras fina sekelskifteslägenheter med högt, högt tak och fina gamla fönster. Bara atmosfären gör mig alldeles kär och de små toaletterna är bara gulliga. Så många gånger har jag önskat att jag ska få sitta i min egen lilla lägenhet i burspråket och dricka te medan jag läser i  en av mina hundratals böcker från mina bokhylla som täcker en hel vägg. Jag vill inte ha nåt halvmögligt studentrum med lånade möbler. Jag är inte en av de som hatar att städa och älskar tanken på att slippa behöva köpa en egen kaffekokare. Jag vill köpa, jag vill städa (tycker om att städa) och jag vill ha ett eget litet kök. Känns så otroligt tråkigt att behöva flytta hem nu att jag knappt vill tänka på det. Har börjat samla ködagar nu och jag ska banne mig samla tills jag får något annat än ett studentrum. I annat fall får jag fixa det på annat sätt.

När jag blir stor ska jag ha pengar så att jag kan köpa mig en fin lägenhet och en dyr soffa. Vad ska ni göra?


Förresten så fick Alice den här frågan ikväll när jag inte hörde:
Hyresvärden -  Äter din kompis (jul)skinka?
Alicia - Jo det gör hon.
Hyresvärden - Jaha, hon ser ut att kunna vara vegetarian.

Kan det ha varit min osminkade uppsyn eller mitt rufsiga hår? Har aldrig hört något liknande förut iaf. :)

Kommentarer
Postat av: Alida

kanske tyckte du såg så smalig och grönsaks männiksa ut? :P

2007-12-14 @ 15:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0