Mina drömmars bröllop

Tänk att få ha ett bröllop med vintagetema, helst 40-tal. I mina drömmars bröllop skulle jag skrida in i kyrkan i en enkel men ändå glamorös klänning och gärna ett vitt flor över ansiktet. Mitt hår skulle vara ganska stramt och elegant  men framförallt vackert, uppsatt och både mina örhängen och halsbandet skulle vara av pärlor, helst gamla sådana. Buketten skulle bestå av djupröda rosor som kontrasterade mot klänningen i brutet vitt.
   Min blivande man skulle ha en svart välsittande kostym och vattenkammat hår. Kanske en slips som matchade min bukett eller bara en liten ros i bröstfickan, Musiken under vigseln skulle vara sådana låtar som jag och min blivande make har gemensamma minnen till. Till detta får det även komma något klassiskt stycke med kärlekstema. Skulle även tycka om att någon nära vän läste en vacker dikt.
   Till och från bröllopet skulle vi åka i en bil från rätt årtionde, eskorterade av en stiligt klädd chaufför (gärna en familjemedlem). Själva bröllopsfesten har jag inga specifika önskemål gällande förutom att tårtan självklart ska vara minst tre våningar hög och på samma bord ska det finnas massor av små exklusiva chokladpraliner i olika smaker och utföranden tillsammans med alla sorters exotisk frukt som är doppad i choklad. Passionsfrukt är min favorit så den ska finnas med på menyn också. Men maten i överlag får jag och min make komma överens om.
  Musiken ska ett storband stå för (det ska vara trumpeter och saxofoner och hela köret) och en sångerska med djup och hes röst ska sjunga gamla vackra ballader blandat med lite nyare låtar så att alla kan dansa in till sent på natten. Tycker att bröllopskortet nedan är vackert. Hennes bara fötter och släpet som bara nuddar vid marken. Synd bara att de inte är vända mot kameran så att man kan se deras lyckliga leenden.




image236




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0