Vita lund

Jag och L klev upp tidigt i morse för att hinna med att gå på stan en stund innan vi skulle till Gröna lund.  Jag hittade en riktigt bra julklapp till mamma (som jag inte kan avslöja) så det är bara två kvar nu: Pappas och L:s. Ska köpa dem innan jag far hem på torsdag iaf. Gröna lund var riktigt roligt även om det var ganska kallt och ingen snö. Vi gick runt med röda näsor bland alla barn och julmusiken som omgav oss. Vi tittade när Tobbe trollkarl uppträdde på scenen också och jag blev lite överraskad över vilken otrolig energi han hade. Helt speedad skulle jag vilja säga, men barnen verkade älska det. Barn nuförtiden klarar kanske ett högre tempo än vi gjorde förr :)
   Vi vann inget även om både jag och L var riktigt nära att vinna.  L sköt bollar på häxornas tänder och var en boll ifrån att vinna en gosevampyr. Inte den största förlusten kanske men det var äran som betydde något.  Jag var några poäng ifrån att få en medalj i skidskytten men nära skjöt ingen hare här heller.
   Det var så kallt att vi köpte varsin biljett och värmde oss i kärlekstunneln där alla gamla figurer var prydda med tomteluvor . Lite malplacerat på vissa ställen men det var roligt.
   Efter att jag hade satsat på fem nummer i chokladhjulet, stensäker på att vinna, fick jag besviken erkänna mig besegrad av en tant och vi gick på max och åt hamburgare istället.
   Köpte chaite på Indiska idag också. Känns väldigt passande på julen med alla juliga kryddor i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0