Antagen

Så fick man äntligen veta. Har varit spänd i flera dagar och först nu kommer huvudvärken. Vet inte hur många gånger jag hann gå in på studera.nu idag innan sidan äntligen började funka. Väntan är alltid värst när man vet att det är lite tid kvar tycker jag. Det visade sig  dock att både jag och min kära pojkvän var bland de första uttagna och vi kan nu båda andas ut - en liten stund. Vi har nämligen ingen lägenhet ännu och när det nu är ett faktum att vi faktiskt har kommit in måste vi börja söka på allvar. Känns mer än jobbigt.
   Kan ingen vänlig själ erbjuda oss ett förstahandskontrakt på en liten tvåa med kök på Östermalm?
   Inte?... :/
   Mina krav gällande boendet är inte högre än att jag vill slippa ha en timmes resfärd till skolan varje morgon, spec då jag kommer att få spendera de flesta dagarna på plats. 
  Fast det skulle ju inte heller vara fel med trägolv, badkar, nyrenoverat kök, vita väggar, balkong, fina gammeldags fönster med spröjs, en fin park utanför och höga köksskåp och... Man får väl drömma åtminstone?
   Kvällen har jag spenderat först hos Alice en sväng och därefter med L och två av hans kompisar. De försökte tappert lära mig att spela brädspelet "Settlers"  men det hela slutade som väntat med att jag blev sist.  Det trots att jag tvingade L att hjälpa mig att göra de bästa dragen hela tiden, även om det sällan gynnade honom själv. Var inte lite svårt att försöka övertala dem att spela "snällt",  men jag  borde få en medalj för  att jag försökte iaf.  Överhuvudtaget var spelet lite klurigt att lära sig. Spec för någon med grava svårigheter gällande att  göra flera saker simultant. 
   Nästa gång ska jag ta med mig TP eller Geni och förhoppningsvis känna mig lite säkrare. Frågesport  förvandlar mig i en sekund till den besserwisser jag innerst inne är. Synd bara att L är ännu värre. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0