Sunday Bloody Sunday

Första söndagen på två veckor som jag är ledig, hade glömt hur otroligt deprimerande söndagar kan vara. Vaknade i morse och insåg att min picknickkorg skulle bli ståendes oanvänd i sitt hörn, regnet öste ner och stranden kändes väldigt avlägsen. Istället för att ligga och steka på stranden fann jag mig själv sittandes på söndagsmiddag hos mormor. Inte ens jordgubbar och grädde till efterrätt fick mig på bättre humör.
   Igårkväll bjöd vi J och P på middag hos L. Kycklingtacos stod på menyn och den blev riktigt god trots den lilla förseningen. (Hoppas att vi är förlåtna) När faten var tomma slängde vi oss i soffan och såg "Blades of glory". Jag försökte att inte bli för besviken då den inte ens var i närheten av Napoleon Dynamite. Känns som att killarna uppskattade den en aning mer än vad vi tjejer gjorde. Mest troligt berodde det på homoskämten som var ett ständigt återkommande inslag i filmen. Ok, jag skrattade också ett par gånger (scenen där de tävlar tillsammans första gången var minnesvärd) men vill man se Jon Heder så ska man hellre se om Napoleon Dynamite.
   På fredagskvällen hade vi en liten reunion med några gamla klasskompisar. Kvällen började med grekiskt och slutade med en banan. Trevligt var det i alla fall att få träffa alla igen. Tråkigt bara att alla ska göra så olika saker till hösten. På tal om hösten så börjar det här med lägenheten gå mig på nerverna. Önskar bara att man fick en så att hela flyttproblemet är löst och man kan njuta av sommaren. Har svårt att riktigt njuta av stunden när jag har såna bördor på mina axlar. Kommer som sagt mest troligt inte att få några lägenheter serverade. Nu lutar det mest åt en lägenhet i andra hand till att börja med, även om de är nog svåra att få tag på. Plötsligt flyger dagarna fram och man inser att sommaren inte är så himla lång ändå. Känns iaf riktigt skönt att jag kommer att jobba mindre framöver. Ska ta vara på alla varma dagar som jag får.
   För att muntra upp mig lite bjöd A in mig på en rendez-vous med popcorn och film. "Walk the line" var kanske inte det bästa medlet för att höja min sinnesstämning men A:s sällskap gjorde det iaf :)
Nu sitter jag och drömmer om ett varmt bad och en skön fotmassage och några uppmuntrande små kärleksord i örat men L jobbar ikväll och jag får nöja mig med lite rester av paj och fri tillgång till datorn. Inte helt fel det heller :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack också för efterrätten, den var god! =D

2007-07-17 @ 17:54:34
Postat av: hm

vet du om den engelska affären primarket har nät shopping?

2007-08-11 @ 13:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0