Du underbara dag

Började som sagt den här dagen på ett högst kultiverat sätt. Boken var visserligen intressant men jag tappade tålamodet efter ett tag då det inte fanns någon spänning i den. Iofs brukar jag inte vara den som kräver spänning och action i böcker men någonting måste det finnas som får en att vilja läsa vidare. Den här gången var kanske vibbarna för svaga eller så sken solen alldeles för starkt. Bestämde mig för att bjuda ut L på spontanutflykt istället. Sms.ade honom med instruktionen att köra hit snarast och rymma iväg med mig en stund. Han nappade och åkte hit för att plocka upp mig. Vi tog med oss en filt och två handdukaroch begav oss till Sandudden (En strand vid en sjö, en bit från där jag bor).
Väl där förväntade vi oss att vi var de enda som kommit på den briljanta idén, men ett annat par hade tydligen varit lika smarta. Vi upptäckte rätt tidigt att vi hade kommit lite olägligt men stranden är rätt lång så vi hittade en egen hörna på lagom avstånd.
Hade bestämt mig för att åtminstone doppa fötterna och gå ut en bit i det långgrunda vattnet, men det slutade med att vi badade på riktigt. Vattnet var så överraskande skönt. Jag som är världens badkruka i vanliga fall badade verkligen. Eftersom himlen var molnfri och solen sken gick det lätt att torka igen på filten. Även om vi inte var helt ensamma så kändes det verkligen så, och hela situationen var nästan klichéaktigt idyllisk. Det var inte förrän efter att tag som vi upptäckte alla insektsbett vi hade fått. Myggorna trivdes tydligen också i det varma och vindstilla vädret, och de hade fått en riktig festmåltid i form av våra kroppar. Vekade dock som att de gillade L_s blod mer. Enbart på hans rygg hittade jag fem stora bett. hade fått en del jag också. Speciellt på fötterna av någon mystisk anledning. Lär få ligga och klia mig som en galning i natt men det var det faktiskt värt. L den stackaren får ligga i mitt 100 kronors Rustatält och klia sig eftersom de ska ha något studentjippo på skolgården. Själv ska jag bara njuta av min bekväma säng som den gamling jag är.

Älskar att bli glatt överraskad ibland. Människor gör ju som sagt inte alltid som man förväntar sig av dem. Idag lyckades hon verkligen överraska mig. Hoppas bara att hon inte bangar ut nu, trots att hon inte har något att förlora. Håller tummarna :)

Kommentarer
Postat av: A

Jag ska göra mitt bästa :)

2007-06-05 @ 00:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0