Mer sol på bränd hud

Idag tänkte jag ligga ute i solen så mycket det bara går innan jag är helt sönderbränd. Brände mig rätt mycket igår  och kan inte hitta någon solskyddskräm idag  så jag  får  köra ändå.  Eftersom det är rätt trist att bara sola ska jag lägga mig  i Baden-Baden-stolen och läsa en bok jag köpte för ett tag sen. P-O Enquists "Boken om Blanche och Marie". Tyckte om hans "Nedstörtad ängel" så mycket att jag ska ge mig på den här också. Om den inte känns bekant så får ni kolla upp det på google. Jag kan säga så mycket som att även den här (liksom nedstörtad ängel) handlar om kärlek, men inte dess vanliga bemärkelse kanske. Marie Curie har en central del i berättelsen, så har även hysterikornas drottning och deras passionerade vänskap.  Ni får kolla upp själva som sagt, nu ska jag ut i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0