Studenthelg

L tog studenten i fredags i strålande solsken. Minst lika het som solen var han i sin snygga kostym. Jag var så stolt. När åkandet runt stan var avklarat blev det mottagning hemma hos honom. Vi åt lite buffé och tårta medan L fick öppna sina presenter. Jag blev riktigt nöjd när han otippat fick Filippa K-muggarna från Rörstrand som jag velat ha. Sedan så fick han en vattenkokare av mina föräldrar och en bordsfläkt i retrostuk av mig. Kanske inte den mest romantiska presenten men väl så användbar. Vill att min älskling ska få sova gott om nätterna också, speciellt nu när han ska upp tidigt och jobba på morgnarna. Det gick tydligen bra på första inskolningsdagen idag (han jobbar på ett servicehus) men jag är inte förvånad. Trots att det inte är hans drömjobb vet jag att han kommer vara snäll mot gamlingarna. Själv så ska jag fortsätta jobba på mitt dementboende vilket känns ok, eftersom jag är så van men lite trist. Får trösta mig själv med att jag inte kommer att fortsätta till hösten. Då får jag äntligen hålla på med något jag vill göra och får ut något av.
   I Lördags blev det studentbal och L var lika snygg igen i ny skjorta och slips. La märke till hur oerhört mycket bättre kostymen sitter om man är lång än tvärtom. Ser så stiligt ut. ;) L såg ut som en prins tycker jag. (Bilder nedan) var meningen att jag skulle hämta honom efter balen men det blev efterfest istället med klassen. Tydligen en väldigt tårfylld sådan. Vad långt ifrån studenten jag känner mig :S Finns inte mycket saknad kvar. jag fick försöka somna om igen men några små fågelungar skrek efter mat så det blev omöjligt. Någon gång lyckades jag dock för jag blev väckt av L när han smög in sen vid fyratiden.
   Igår eftermiddag begav vi (jag, C, A och J) oss till C.s stuga för övernattning. Hade ingen aning om attd en låg så långt in i skogen men kände mig lite tryggare när mobilen åtminstone hade täckning på några fläckar av gräsmattan. Det blev en del drickande och en massa ätande redan från det att vi kom dit. Välkomstdrinken ledde oss ner i fördärvet vilket resulterade i att vi var tillräckligt fulla vid åttatiden, trots att vi var bombsäkra på att klockan var minst elva. Komiskt så här i efterhand. Alkoholen tog visserligen mindra pga allt frossande i mat och onyttigheter men av någon anledning slutade det med att vi hoppade som galna på studsmattan (gamlingar som vi är), döpte C:s Fallos-öppnare till Snorre och hamnade alla fyra i dubbelsängen, halvt utslagna.
Som tur var mådde ingen av oss speciellt dåligt idag så vi spenderade dagen solandes på studsmattan. Hade varit ännu härligare utan alla getingar och jobbiga moln som kom titt och tätt.
   Kvällen har varit väldigt obehaglig då ambulansen parkerade hos en granne och sedan stannade där i flera timmar. Vi fick precis våra misstankar bekräftade när de bar ut båren till likbilen. Han hade precis fyllt sextio, men hjärtat hade börjat krångla. Tanken på hur ensam hans fru måste känns sig gör mig illamående. Stackars, stackars henne. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0