Den ofrivillige svensken

Igår kväll for jag och L till C en sväng. L spelade Guitar hero hela kvällen, medan vi andra blev less efter ett tag. Fick se korten från Greklandresan. Verkar som att de bara vräkte sig på stranden och åt en massa, (och då menar jag en massa.) Bilderna var ett rent frossande i god grekisk mat. Det vattnas i munnen på mig bara jag tänker på det. Tillslut lyckades jag slita L från sin rockstjärnedröm och drog med honom hem till sängen. Jag var trött som få och hade kunde somnat på direkten , men min kära pojkvän var klarvaken, koffeinstinn av kaffet han hade hällt i sig när vi fikade hos C. Det slutade med att han låg och läste medna jag låg halvdöd mot hans arm. Jag vet knappt hur det gick till men stillslut somnade vi båda på något sätt.
Blev ingen sovmorgon eftersom L skulle till skolan och jag skulle möta farfar i stan. Jag hade lovat att hjälpa honom med att leta reda på några gamla fotbollsreferat från när han var ung. Detta försökte vi med (på biblioteket) i någon timme, men i slutändan visade det sig att han hade glömt vilket år och datum det egentligen handlade om. Stackars farfar. Vi gav upp och gick och fikade istället.
Hann med att köpa en studentpresent till L också. Kom äntligen på vad jag skulle köpa igår. Han kommer att bli ganska förvånad kan jag lova, men föhoppningsvis inte besviken :)

Ibland känner jag mig alldeles för svensk, som en riktig medelsvensson. För att försäkra mig om att jag inte var totalt förlorad så letade jag reda på lite svensk-fakta. Någon som känner igen sig?

Som genomsnittlig svensk kan du skriva under på nedanstående påståenden:

*För dig är det livsviktigt att se Kalle Anka och hans vänner på julafton men du missar heller inte gärna Så ska det låta och melodifestivalen.

*Din högsta dröm är att vinna storvinsten på lotteri.

*I din bokhylla finns mest svenska deckare typ Henning mankell och Håkan Nesser.

*I din frys finns ett paket med glassbåtar.

*Din hund (om du äger någon, vilket är ganska sannolikt) är mest troligt en schäfer eller en Golden Retriever. Förvånansvärt många har en jämthund i sin ägo.

*Minst en av dina bilar är röd, vit eller blå. Märket är Volvo eller Saab.

*Du har sex 1 gång i veckan.

*När du har pengar över unnar du dig vin, sprit eller hushållsmaskiner.

*Av dina fritidsaktiviteter lägger du mest tid på tv:n och radion. Näst efter det kommer den sociala samvaron.

*Om du har varit utanför Norden någon gång, så har du nog varit i Tyskland, Grekland eller Spanien.

*Till vardags äter du oftast falukorv eller köttfärssås. En pizza slinker också ner vid jämna mellanrum.

*Du äger med största sannolikhet en mobiltelefon.

*Heter du Johansson i efternamn så är du namne med närmare 300 000 andra svenskar. Grattis!






Kommentarer
Postat av: L

Måste ju få träna lite. :)

2007-05-31 @ 20:49:56
Postat av: A

C och L ägde fullständigt :p

2007-06-02 @ 23:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0