Michael Hussar

Igår var jag ledig men det hände inte så mycket. Var på stan och hittade äntligen ett par svarta skor med peeptoe (på Kappahl av alla ställen). Det var väl ungefär det enda intressanta som hände. Började skriva på en novell på kvällen som jag avslutade idag. Försökte skriva något Carver-inspirerat men det blev mest trist. Orkar inte göra om det så jag får satsa desto mer på dikten vi ska skriva istället. Det här är sista uppgiften så den är väldigt fri. Vi ska helt enkelt välja en bild, precis vilekn som helst och skria en dikt till den. Bilden ska sedan bifogas till läraren. J tipsade mig om Michel Hussar, en konstnär som skapar surrealistiska och extremt groteska verk, där innehållet ofta består av läskiga clowner, blod och storbystade kvinnor. Perfekt för en dikt tänkte jag och nu sitter jag och stirrar mig blind på dessa två bilder för att försöka göra något av dem. J sticker till Grekland istället och lämnar mig här i min vånda. I morgon och måndag jobbar jag så dikten måste bli klar ikväll. När hon kommer hem igen ska jag börja tjata på henne om tavlan som straff. Alltså krokibilden som hon har lovat att göra åt mig. I blyerts eller kol ska den vara med en naken kvinna och en naken man. Resten får hon bestämma själv. Hoppas att hon känner pressen på sig nu. Muhaha.

image51    image52

Kommentarer
Postat av: J

Mohaha! Jag äro av ondo!

2007-05-20 @ 15:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0