Städhjälp

Igår kväll hos L gjorde jag mitt nya supergoda recept på kladdkaka. Blev lika god den här gången faktiskt. Sen kom A och såg på film med oss. "Eragon" blev det. Var väl ungefär som vi förväntade oss, tror jag. Det vill säga ett hopkok av star wars och sagan om ringen plus en drake som kunde tala. Hoppades att ingen skulle märka att jag somnade sista halvtimmen. Inte alls meningen men jag var så otroligt trött. Har en förmåga att somna framför filmer när ljuset är släckt. Blir så behagligt för ögonen att det är omöjligt att motstå. Kunde hålla mig vaken så länge jag satt och knaprade på mina pistagenötter men sen gick det inte längre.
Efter några månaders pikande från min sida tog vi tag i städandet av L:s rum idag. Dammet var tjockt som ett snötäcke men när allt var klart blev det riktigt fint. Tror att han kommer sova gott där i natt. Passade på att lära honom hur man putsar ett fönster också, vilket jag måste erkänna att jag själv lärde mig för bara några veckor sedan. Så fort mamma fick höra vad vi gjort blev jag kommenderad att städa mitt eget rum i morgon, så jag ska väl ta tag i det då. Ikväll ska jag och A se O.C och äta tacos, vår mysiga söndagsrutin. Hoppas på en till powerwalk innan. Nu när jag har kommit igång med det här motionerandet så måste jag se till att fortsätta. Bikinisäsongen närmar sig... Förhoppningsvis träffar vi inte på någon björn i skogen men om så är fallet har jag bestämt mig för att spela död. Att försöka springa är nog i mitt fall än så länge rätt meningslöst.
Superreceptet på kladdkaka finns här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0