Lugn och ro

Nu är en fullspäckad helg över och jag och Alice har äntligen fått lite tid till att varva ner med lite te och modebloggssurfande. På fredagen mötte jag mina kära släktingar på centralen och vi hade en mysig hemmakväll med vitlöksbaguetter, supergod citroncheescake och godis. Det blev idol på tv självklart även om jag inte är något stort fan nuförtiden. Hejar inte riktigt på någon känns det som.
Eftersom det inte finns så många sängplatser här så lånade jag ut min dubbelsäng hela helgen. L var på hembesök så jag sov ensam i hans studentrum. Gick väldigt bra bortsett från att hans korridorsskompisar hade fest halva natten så jag jag fick väl sådär med sömn.
Lördagen spenderades på stan och i slutet av dagen hittade jag äntligen det fina hm-linnet som jag sökt efter på ett flertal hm-affärer nu. EN 36:a fanns kvar och jag kände att det var mitt kall att köpa den, även om festkläder inte är det jag behöver främst just nu. Ibland får man ta chansen helt enkelt ;P
Idag åkte de hem igen efter en tur till globen och butikerna där och jag saknar stojet litegrann. Kusinen som klampar runt i sin mammas "klakeskor" och farmor som ligger och snarkar i sängen, slutkörd efter en heldag på stan.
Alice var lite ledsen idag så jag försökte muntra upp henne med en upptäcktsfärd på söder. Vi gick en sväng till american apparel och jag provade en fin klänning, men den besvarade tyvärr mina farhågor då den satt som ett korvskinn, så det blev inget köp. Efter det begav vi oss till hornstull och julmarknaden på street. De hade en massa roliga och lite mer trendiga saker som designade grytlappar och fröken söt-klänningar blandat med gott julgodis med modern twist som t.ex. "88:an-bollar" (ja glassen).
När vi kom hem var vi i en sån julstämning att vi började slå in paketen till de julkalendrar som vi ska fixa åt varandra. Jättekul att leta bra men billiga saker som ryms i ett litet paket.
Snart kommer L hit och efter en helg ifrån varandra hinner man längta sådär lagom mkt. :)

Nu blir det en vecka av intensivt plugg inför tentan, sen kommer J hit på fredag och vi ska ha rolig tjejhelg med utgång på Rocket room på fredagen och förhoppningsvis lite glögg och pepparkaksmys på lördagen. Längtar!

image207


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0