Upptäcktsfärd

Jag och L gick ut på långpromenad idag, en ny runda som jag upptäckte för några dagar sen. Man går först längst med vattnet i en havsvik, sen kommer man in i skogen igen, sen ännu mer vatten och en massa vass. Sista biten går igenom bergianska trädgården. Sammanlagt blir det väl en 5-6 km, rätt så perfekt för en promenad med andra ord. Idag tog vid en liten avstickare till det stora växthuset i trädgården och gick på upptäcktsfärd bland kaktusar och lianer. Vi blev dock lite besvikna när vi inte hittade några lianer. Lite tur var det kanske då man inte fick ta på några växter, en del var tydligen giftiga medan andra gav hudutslag. Kände mig som en liten fyraåring som så gärna ville peta på kaktusens taggar för att se om de verkligen var så vassa, men L förbjöd mig. Någon annan som inte drog sig för att känna på växterna var en new-agekvinna med himmelsblå tröja som dansade runt i växthuset. Det såg ut som att hon försökte hämta kraft från växterna eller något och hon drog i alla grenar som hon kom åt. Jag blev lite rädd när hon log mot mig, men det var ganska roligt också.
Lite bilder från dagen:

image159

Vi hittade ett konstigt träd som vi ville föreviga.


image160

Fint ljus och fin pojke i det stora trädet.


image161

Jag på bron i den lilla japanska trädgården.

image162

L under det gröna paraplyet.


image163

Vi hittade världens största lime.


image164

L med sina 190 cm ser liten ut bredvid jätteväxten.


Kommentarer
Postat av: palan

NEEEJ, han har nörd natur gympadojjor :P

2007-11-07 @ 18:59:20
Postat av: Johanna

..och du har också gympapjucks! Mohaha!

2007-11-08 @ 15:54:20
Postat av: Sanna

Klart man ska ha gympadojor när man är ute på promenad. Mina är rosa dessutom :)

2007-11-10 @ 15:34:53
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0