S:t Eriksplan

Lussan är här fortfarande och jag var ledig idag så det blev en tur på stan med henne och A. Vi började vid Östermalms torg och rörde oss mot Drottninggatan. Accessorize visste jag inte att det fanns i Sthlm men det blev en glad överraskning. Hittade en jättesöt basker och ett par fina tofflor men det blev inget köp den här gången. Urban outfitters har allt som jag suktar efter men knappt något som min börs tycker om. Ska iaf ta med L dit någon dag och visa honom alla roliga retrogrejor som finns där. Det fannst.ex. en liten dosa med supermario bros-ljud som var helt bedårande men totalt onödig.
När vi blev trötta på stan for vi till Lussans kompis och hälsade på i hennes lilla inhyrda rum i en jättefin sekelskifteslägenhet vid s:t Eriksplan. Hon var här igår också och hade med sig små presenter i form av gott bröd från bageriet där hon jobbar. Vi drack te och bjöd på A:s småfranskor som hon bakade för någon vecka sen, jag skämdes en aning men vad ska man egentligen bjuda en bagare på? Idag fikade vi jättegoda kardemummabullar hemma hos henne, och efter det blev det en mozarellapizzza på en pizzeria i närheten.
Vi gick förbi en liten delikatessbutik på vägen dit som hon rekommenderade starkt. Där kunde man köpa en avsmakningsmeny för 500 kr, med en buffé av olika desserter. Riktigt roligt alternativ till en middag om man är två stycken som delar. Jag är ingen småkaksälskare men allehanda chokladkakor och bakelser är svåra att motstå.
Nu måste jag läsa lite om det sociala landksapet sverige, om en liten stund kommer L hit och gör mig sällskap. Ska ha lite modevisning för honom, har råkat köpa lite nya kläder och jag vet inte vilka jag ska behålla, utan hans hjälp blir det troligen alltihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0