Cyklonvisp

Skönt med helg igen och extra skönt denna helg då jag och L var på relaxen igår kväll. Vi badade bubbelbad och satt på bastusittningar med olika teman, typ olika kryddiga dofter, en sittning med peeling o.s.v.  Det tillsammans med god mat  och iskall dryck blev en njutbar upplevelse. Ett fåtal gubbar som inte förstod att man skulle ha handduken på sig gjorde upplevelsen lite mindre angenäm stundtals men om man lyckades manövrera mellan dem så...

Idag var det meningen att vi skulle ta en skidtur (den första för i år) i det soliga vårvädret, men vår lilla skidtur slutade efter första nedförsbacken då L:s skida bröts av på mitten. Det var bara att vända om och gå tillbaka, vår varma choklad fick vi ta i bilen istället. ;P Senare på dagen åt vi en fullgod middag hos mormor med tre olika kötträtter på samma bord. Hon visste tydligen inte vad vi ville ha så vi ficka sätta oss ned framför ett berg av fläskkotletter och en hel gryta köttbullar. Jag är i princip mätt än. När efterrätten var avklarad och vi tyckte att vi varit duktiga som lyckats klämma ner den också så uppmärksammade mormor oss på att nu var det dags för kaffe och bullar. Vi försökte förklara att vi var för mätta men då det inte hjälpte lät jag mormor känna på min proppfyllda mage. Först då gav hon med sig :)

Är hos älsklingen nu och har hunnit med en långpromenad och att måla mina nya hyllplan från Clas Ohlson. Säger det än en gång, den affären har allt och det är billigt också. Längtar tills jag får visa bilder från lägenheten. Den börjar arta sig nu :) Ska ta  låna Palans kamera någon dag och ta med upp.

image475

Bild från blocket

Annars har jag fyndat lite bakgrejor i veckan. Upptäckte att bakformar är sjukt dyra, minst hundra kronor styck så jag fyndade några stycken på second hand ist för en bråkdel av priset. En kavel slank också ner plus en ny visp. Den förra vevvispen som jag fick av mormor gick sönder i Stockholm men eftersom jag älskade modellen så mkt så passade jag på att köpa en ny likadan. Den här är röd och fin och av märket Nils Johan. Samma som mina svarta bakelitbestick.

Bofink tycker att vi ska utmana varandra en gång i veckan. Tycker jag låter roligt men jag överlåter åt henne att köra första utmaningen. Får se vad det blir :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0