Långhelg

Så då var vi mitt i helgen och jag har redan hunnit massa. Igår var jag på skolan först hela dagen, hade hakvtråkiga föreläsningar om forskningen som pågår på institutionen och gamla mossiga professorer. Lärde mig ett nytt ord iaf: Professor emeritus, det är tydligen en sån där gammal professor som redan gått i pension men som ingen vågar avskeda. Undrar vad som händer om de väljer att stanna trots att de blir lite halvgaggiga?

Efter lunch hade vi redovisning av vårt första fall och då alla verkade ha kommit fram till samma sak: Asperger, så blev det inte så himla intressant. Hade kunnat vara roligare med fler delade meningar. Någonstans under dagen fick vi veta att vår planerade pubrunda skulle starta kl 4, inte 8 som vi hade antagit. Kvart över 4 drack jag min första cider och sedan avverkade vi ett par "after school-barer" innan de stängde sex. Då blev det istället trevlig middag med faddrarna och därefter lite förfest hos en av dem.

Har inte fått lägenheten än så jag hade fixat boende hos en gammal tant som bor en bit utanför city. Hon visade sig vara världens snällaste och vi hade jättetrevligt. Vid tolv var jag trött på utgång och fick skjuts hem till henne. Där satt vi sedan och fikade tills klockan blev halv två. Var inte ett dugg avundsjuk på mina klasskompisar som vid det laget var rätt packade och rumlade runt på dansgolvet. Just precis då kändes det mkt mysigare att sitta med tantens kofta över axlarna, dricka massa te och prata om katter.

Ikväll har vi haft myskväll med lite tacotema. Familjen, A och L har ätit nachos med guacamole och mina quesadillas igen. Lika gott den här gången men då mamma för säkerhets skull hade införskaffat tre förpackningar tortillas blev det tillslut ett helt berg med quesadillas. Vi åt tills vi nästan sprack och då hade vi ändå hälften kvar ostekta i kylen.  Får äta quesadillas till mellanmål resten av veckan tror jag. I morgon ska jag och pappa åka och hämta soffan och sedan ska jag börja packa lite inför flytten. Förhoppninsgvis blir det inflyttning på tisdag.

Förresten så hittade jag en fin present när jag kom hem i morse. Mamma hade köpt tavlan åt mig och tyckte den var lika fin som jag. Blev jätteglad! Hoppas hoppas att den ryms i köket!


image458




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0