Fåtölj från 40-talet

Har gjort bort en jobbig jobbarhelg nu med tre kvällar i rad och ser fram emot några dagars ledighet. I går var jag inne på min favorit secondhandaffär (bara ett stenkast från där jag bor) och fyndade böcker igen. Så sjukt hur nya böcker i bra skick som man kan hitta där bland ratet. Högst 5 kr styck kostar dom också. Har velat ha boken "Städa!" ett bra tag nu och vilken stod i hyllan om inte den? "Hemmafrubok" kallar min pappa den men jag kallar den informativ och rolig läsning :)

När jag gick runt bland möblerna så uppenbarade sig plötsligt för mig en snygg 40-talsfåtölj i beige tyg och ha-begäret växte sig starkt. Började gensat fantisera om att få den omklädd i något coolt tyg trots att den var väldigt fräsch och tygets färg var inte heller fult . Men min mor tog ned mig på jorden igen genom att påpeka att en tapetserare kostar ett par tusen som minst och det känns en aning avlägset för en fåtölj som kostar 150 spänn. men jag undrar dock fortfarande om man skulle kunna våga ge sig på den själv med en sax och en häftpistol?


image432

Den var lite lik den här fåtöljen i modellen.


image433

Fast den hade samma små öronlappar som denna och träet var i samma nyans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0