Martha

Jag gillar Martha Stewart mer och mer. Från början var dte en hemlig förälskelse på avstånd där jag ibland bara på tur sådär slog på tv4+ och fick se henne pyssla och lära ut alla sina kloka saker. Nu har det gått så långt att jag tittar på tvtablån ibland på morgonen och hoppas att det ska stå martha där någonstans. Jag försöker t.o.m. att passa tiden.

image384

Här är trettio saker som Martha vill att du ska kunna.

De här kan jag: (iaf någorlunda)

Baka en chokladkaka
Koka ris utan att det kladdar eller bränner fast (oftast)
Fattiga riddare
Duka
Göra en toast
Brygga en kopp te (jag börjar lära mig)
Göra köttfärssås
Fixa tvätten


De här vill jag lära mig:


Knyta en slips
Äta hummer
Stryka en skjorta (på korrekt sätt)
Att göra pannkakor (Mina går alltid sönder, L.s är mkt finare)
Att packa en väska (jag proppar)
Att göra chocolate chip cookies (Mina flöt ut över hela plåten)
Slutligen att packa en diskmaskin. (Pappa blir tokig på mig när jag vänder glasen fel)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0