Sakerna du aldrig kommer ångra att du köpte

Jag är oerhört svag för designklassiker, eftersom de oftast är både snyggast, har bäst kvalitet och så blir man aldrig less på dem heller. Det är skönt att ha en stabil grund att stå på när man ska införa trendiga element i sitt hem så att man med gott samvete kan göra sig av med dem när man tröttnar. Det här är några saker jag skulle införskaffa direkt om jag hade råd.

image309

Den håller i minst 25 år och man sover som en gud. Jag skulle döda för de här påslakanen också.

image306
Alvar Aaltovasen. Designen kommer aldrig att gå ur tiden.


image302

Elefantmönstret från svensk tenn är så enkelt men ändå så snyggt.


image305

Le creuset är grytornas Rolls-Royce och håller hela livet om man vårdar den ömt.



image308
Inget är mjukare än ett äkta fårskinn.


image310
Howardsoffan är en klassiker av en anledning. Enkel och elegant på samma gång.



image311


Global är dyrast men då får du också superkvalitet.



image312

Poul Henningsens är kungen av lampdesigners.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0