Sänggavel

image355


Har precis sålt min Ikea Malm-säng så nu är jag ute efter en ny. Den här gången tänkte jag inte köpa någon färdig gavel utan jag vill ha en fristående i tyg istället. Tror att den skulle kunna bli mer originell om jag sydde fast knappar i stoppningen också. Måste skaffa mig lite tyg, en spånskiva och stoppning plus några knappar.

Hittade den här gaveln hos Roomservice med den här beskrivningen:

Tycker att många förslag på hur man gör en egen sänggavel är ganska grälliga. Ta en MDF-skiva, eller spånskiva. Häfta på skumgummi eller annann stoppning. Köp ett snyggt linnetyg och knappar som du kan klä med tyget. Köp en nål som användas för ändamålet, en böjd sak, fråga i sybehörsaffären. Fäst knapparna.


Även den här sänggaveln från Urban outfitters ger mig lite inspiration.

image356

Kommentarer
Postat av: kitty

mys :)

2008-01-07 @ 23:54:42
URL: http://pricksflikka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0