Soffa!

Har varit så mkt på sistone att jag inte har hunnit blogga något. Skola i princip varje dag, kliva upp vid fem eller sex och komma hem vid samma tid på kvällen. Kul är det ändå och jag trivs väldigt bra på programmet. Känns som att det är "rätt" val också. :) Den senaste nyheten den här veckan är att jag har fått en lägenhet. Ska få hyra en etta med ett litet kök i andra hand tills vidare. Inga möbler men jag har ju ganska mkt sedan Stockholm och resten får köpas till eftersom. Lägenheten är från 60-talet med lite 90-talsrenovering. Marmorskivor i fönstren, funkiskök och  funkisdörrar plus ett parkettgolv i vardagsrummet. Fint och stort badrum med badkar som kommer att användas ofta och även en liten klädkammare som jag ska göra till min egen walk in closet ;) Här är en liten ritning på lägenheten som jag gjort själv, stämmer väl på ett ungefär.

image450

Annars så har jag fyndat en superfin soffa på REA hos Mio. Har ju tjatat om en Howardsoffa förut och det här är en Oxford (Mios motsvarighet till en Howard). En 2,5:a vilket jag tycker är en alldeles lagom storlek för mig, fåtölj kan man köpa till sen. Färgen är snyggt grå och jag tänkte liva upp den med lite färgglada kuddar sedan.

image451

Precis den här modellen är det fast grå. Sjukt snygg och designen håller i många år framöver.


Idag är jag ledig från skolan och jag och mamma är hemma och bakar semlor. Ska stöka undan lite här och sen blir det en liten sväng till second hand för att leta efter soffbord och skrivbord. Såg ett snyggt 50-talsbord där förut som jag hoppas finns kvar. Uppdaterar sedan om jag hittade något :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0