Så enkelt

Jag var på vigsel idag. En gammal barndomskompis gifte sig och jag grät redan under ingångsmarschen. Man har hört melodin tusentals gången på filmer och visst jag har varit på bröllop förut, även om det var många år sedan, men ändå.. Det kändes så mycket. Brudtärnan grät, bruden grät och när även brudgummen grät så gick det bara inte att stoppa. Man får känna ett litet uns av den lycka som de känner just den stunden, det är fint. De spelade för kärlekens skull och L tryckte min hand när tårarna envist trillade ned på klänningen. Kort sagt var det mycket känslor på en och samma timme. Jag vill gå på fler bröllop :)

Bröllopslåtar är viktigt. Hur ska man kunna välja två stycken när det finns så många fina?

Jag skulle ha kunnat tänka mig att välja denna, texten talar så mycket för sig själv att låten med fördel skulle kunna sjungas à capella. En sångerska, en mick, en spröd röst som ekar mellan väggarna i en stor kyrka och en knäpptyst, andlös publik. Tänk vad vackert. Hittade ingen bra version på youtube men här hör ni iaf hur melodin låter.

   
   
 
     

Kärleken kommer och kärleken går, ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.

Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

 
   
 
     
 

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.

Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter
ja gråten den är min när du gråter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0