Bokrea




image505

Var ute första dagen på bokrean och gjorde mina inköp, fanns så mycket som jag ville ha men min ekonomi tillät desto mindre. Fick iaf med mig boken "Stilguiden" av Jane Fredlund och "Auktionshandboken" av samma författare. Det är roligt att lära sig skilja mellan en rokokomöbel och en gustaviansk möbel tycker jag. Boken innehåller en massa intressant läsning om man är intresserad av antikviteter och gamla tiders inredningsstilar. "Auktionshandboken" ska jag plöja igenom innan sommaren för då har jag tänkt gå på auktion. Fick följa med på en massa sådana när jag var liten men det är mycket mer intressant nu när man faktiskt kan ropa in något själv. Kokboken "Två systrars söta" fick jag leta efter på samtliga bokaffärer både här och i hemstaden men den var redan borta. Då den är en av årets mest prisade kokböcker är det kanske inte så konstigt, men jag hade gärna velat ha den i kokbokshyllan bredvid "Vinterns söta" av samma författare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0