Filmtips

image521

Jag och L såg en bra film här om dagen. The orphanage är gjord av samma regissör som regisserade "Pans labyrinth" och även om filmerna har en del likheter så är den förstnämnda en barnfilm om man jämför med denna. The orphanage är i min mening en skräckfilm eftersom jag blev så otroligt skraj när jag såg den. Den är nog ingen regelrätt skräckfilm men man sitter på nålar konstant och jag höll för ögonen ett antal gånger. Handlingen: En kvinna och hennes familj  återvänder till hennes barndomshem för att på nytt starta ett barnhem för handikappade barn. Men när de kommer dit skaffar sig hennes son nya vänner, problemet är bara att dom är osynliga och deras oskyldiga lekar blir snart  inte lika oskyldiga längre.

Se den! Oavsett om ni gillar skräckfilm eller inte så är det här en bra film. Men har ni en extrem mörkerrädsla så vet jag inte om jag vågar rekommendera den. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0