Chic som på 60-talet

Om jag fick välja så skulle jag vilja se ut som en ung Jane Birkin i vår. Jag skulle studera världen underifrån en lite för lång lugg, ha slappa t-shirtar utan bh under och utsvängda byxor med remsandaler till. Chic i ordets rätta bemärkelse. Jag skulle lyssna på det här eller det här och bära en kort trenchcoat med en sliten axelremsväska i skinn mot höften. På kvällen skulle jag byta om till en superkort klänning med långa ärmar och ha tre rader med långa pärlhalsband till lite busrufsigt hår och tjock eyeliner. L skulle gå hand i hand med mig längs gatorna i Paris och vara stilig med sina naturligt rufsiga lockar, en trenchcoat och snygga polisonger. 60-talet var grejor det...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0