Allmoge



Jag tycker mycket om att blanda gamla saker med supermoderna. Nu är jag inne på sådana ting som känns lite gammelsvenska. Lite hemslöjd och dalarna. Att plantera in sådant i en förövrigt modern inredning tycker jag ger en riktigt hemtrevlig känsla som är svårt att få med enbart IKEA-möbler. Just nu skulle jag vilja ha en fin skärbräda från Mrs Murphy eller gärna något med anundsjösöm på, coolt att ha något hemma som blir en symbol för ens hemtrakter. Vill även inhandla ett par klassiska mårbackapelargoner, sådana som Carl och Karin Larsson hade massor av hemma på gården i Sundborn.

I sommar skulle jag inte ha något emot att strosa runt i en fin pippitröja över axlarna och ett par snygga träskor med kurbits till nakna fötter. Det kanske är finanskrisen som är boven men jag känner mig väldigt nationalromatisk just nu.

Annars har jag varit hemma i två dagar och kollat läget. Fick ännu fler presenter såsom snygga ljusstakar och söta kylskåpsmagneter med recept på av lilasyster. Hann med en rejäl secondhandrunda och en mysig stadstur med min älskade mormor. Köpte med mig en påse etiopisk peppar så nu ska här göras pepparmackor. Mums!

I morgon ska vi åka och titta på en väldigt liten men förhoppningsvis mysig lägenhet. Står trea i kön just nu men man vet ju aldrig. På kvällen blir det middag ute i Tomtebo hos F med flickvän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0