Hemkommen

Tillbaka i Umeå igen och en aning utmattad efter helgen. Är dock ledig idag så det finns tid till att vila upp sig. Helgen var precis det jag hoppades på och det var roligt att få mycket tid att umgås. Vi fick bo i en otroligt mysig sekelskifteslägenhet som jag hade gett vad som helst för att få äga. I fyra dagar gjorde vi oss hemmastadda hos en matfrälst, bohemchic kvinna  som var i Åre över helgen- Hon hade bett mig och Alice att passa katten Nisse åt henne. Inte den svåraste uppgiften i världen och vi fick en massa tid till annat också. De sex timmar långa shoppingpassen gjorde vi bort på dagarna och kvällarna vigdes åt sjukt god pasta carbonara, melodifestivalen och baginbox-smuttande.

På Söndagen gick vi  en härlig promenad på den lätt snötäckta riddarfjärden bort mot västerbron och hornstull. Solen strålade men det var kallt och friskt i luften så man fick ha lite tempo.  En massa andra söndagsflanörer hade tydligen kommit på samma idé så det var en myrstig av vandrande männiksor längs fjärden. Folk drog barn i pulkor och några åkte skidor. Lite längre bort stod någon och sålde saft och varmkorv. Väldigt mysigt var det och Stockholm visade upp en av sina finaste sidor.
 
Jag fick med mig en aning mer i resväskan hem än vad som följde med till Stockholm men jag känner mig otroligt nöjd med inköpen. Klockan blev en liten accessoarinvestering som jag kan ha på mig för jämnan om jag vill. Har lite svårt för det där med att ta av och på en massa accesoarer varje morgon och kväll, en klocka är simpelt, snyggt och funktionellt på samma gång. Blev även snygga chinos från cheapmonday och några grejor till.

Idag är jag som sagt ledig och spenderar min tid med att torka ur köksskåpen, vilket resulterade i storstädning av köket då jag upptäckte alla lager av fett som fastnat överallt. Doftar gott och rent i alla fall och nu tänkte jag ge mina muslibars ett nytt försök, den här gången med inspiration från Leilas recept. Jag tänker fortsätta modifiera tills jag är nöjd. Hittade också en jätteliten f.d. pestoburk i skafferiet som skulle passa perfekt till hemgjord blåbärsmarmelad. Back to work...

Kommentarer
Postat av: Alida

kolla mitt inlägg om tattoos ;D

2009-03-03 @ 22:50:32
URL: http://alidahannahh.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0