Pirr

Ikväll har jag varit ensam hemma och Alice har varit på vegetariskt julbord med jobbet. Vet inte hur gott det är med soyaköttbullar men jag skulle sakna julskinkan med senap. I tunnbröd såklart, mums! Åt en god middag framför tv:n bestående av ädelostpaj och god sallad. Lite senare värmde jag lite glögg och drack det tillsammans med mina lussebullar och pepparkakor. Myste under en filt framför Desperate housewifes och bloggade lite samtidigt. I morgon börjar en ny delkurs och jag ska vara i skolan tio. Måste komma ihåg att hämta ut biobiljetterna också.

Har bjudit ut min älskling på dejt på fredag. Vet inte om tjejer får göra sådant men jag tycker att de borde. Han ska laga lite god mat åt mig först och sen ska vi se premiären av Guldkompassen på bio. Älskar att sitta inne i en varm biosalong en kall höstkväll och äta varma popcorn med smör på samtidigt som man pussas lite när det inte är så spännande på filmen. Känns som att man är på första dejten igen fast när man ser in i den andres ögon ser man så mycket mer än man gjorde första gången, ett ansiktsuttryck säger så mycket mer och det nervösa pirret i magen har bytts ut mot ett annat sorts pirr, ett kärlekspirr.


image238

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0