The ultimate body

Satt och tittade på fina bilder av Maggie Gyllenhaal med följden att jag än en gång blev helt betagen av henne. Hennes utseende är inte perfekt på något sätt men ändå är hon alltid så sjukt vacker.
   När jag googlade henne fick jag upp bilder från hennes Agent Provocateurkampanj och jag slogs då av två saker: För det första så har underkläderna förändras radikalt de senaste tio åren, åtminstone bland designerkläderna. Medan Hm fortfarande håller fast vid Push up-behåar och Snobbentrosor så kan de med pengar i plånboken inhandla ursnygga små tygstycken.
   För det andra så visar Maggie Gyllenhaals medverkan att kroppsidealet bland åtminstone underklädesmodeller är annorlunda de också. Visst det finns fortfarande för få mulliga modeller men det som jag tycker är tydligaste trenden är att naturliga bröst som följer naturlagarna syns mer och mer och putmage och höfter är inte längre bannlysta.
   Det finns de som tycks tro att den perfekta kvinnokroppen faktiskt existerar och att tidsenliga kroppsideal bara är båg. Men tittar men på detta så förstår man hur ideal kan förvrida människors hjärnor och ingjuta en bild av den sk. perfekta kvinnokroppen. För tio år sedan var Pamela "The woman" och The body men nu skulle jag snarare säga att hon är mer avtändande än tvärtom. Två fotbollar till silikonbröst där man faktiskt kan se skarvarna, två streck till ögonbryn och en jätteläskig läppenna på fläskiga läppar. Tack gode gud för att kvinnoidealet förändras. ;)





Det man för tio år sedan ansåg vara mormorsvarning:


är nu hett åter igen...





Kommentarer
Postat av: Johanna

Det skräckinjagande kvinnoidealet kommer förmodligen återkomma, men man får bara hoppas att man då är så gammal och vis att man kan blunda för det =)

2008-08-07 @ 11:07:18
URL: http://bofink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0