Första dagen

Så var första dagen avklarad. Alldeles snurrig i huvudet av alla nya intryck och rejält trött men utbildningen verkar bra och det här kan mkt väl vara det jag vill göra. Hittade några trevliga klasskompisar men de flesta är fortfarande bara ansikten. Bussresan dit och hem gick bra, sov nästan hela vägen dit och hem fick jag trevligt sällskap av L:s pappa. Kommer nog dock hinna bli less på bussåkning så småningom.

Plus och Minus från dagen

+Lärarna var trevliga
+Umeå är enda universitetet som betalar all egenterapi (svindyrt annars)
+Mkt studentaktiviteter och bra stämning. Umeå är en äkta studentstad.
+Många inredningsaffärer ;)
+ Bara två betygsnivåer, IG och G.
+ Slutar ganska tidigt många dagar


-Universitetet är slitet jämfört med Södertörn som var superfräscht
-Idag blåste det kallt och snöade, typiskt Norrland.
- Klasskompisarna är ett gäng hurtbullar verkar det som, jag är bara en bulle.
- Lektioner de flesta dagar i veckan
- Ett 30-dagarskort för buss kostar 1500
-Det tar två timmar att ta sig hem
- Jag kommer inte kunna vara med så mkt på insparken pga pendlingen

Nu måste jag snart fixa en snygg kalender, lite kursböcker, block, pennor och en fin termos som jag kan ha tevatten i.

Kommentarer
Postat av: Anonym

va menas och innebär med egenterapi?

2008-01-22 @ 23:20:55
Postat av: Sanna

Med det menas att man under sin utbildning måste genomgå ett visst antal terapitimmar hos en psykolog för att reda ut sina egna problem så att säga.

2008-01-24 @ 20:08:46
URL: http://sannaisabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0