Min mormor

Jag är fortfarande lite febrig även om jag inte snorar längre och L har inte kommit hem än så jag har ingen som vill ta hand om mig. Bestämde mig därför för att sova hos mormor i går natt. Hon tycker om när jag kommer på besök och jag tycker jättemycket om att vara där. När man är hos mormor får man äta hur mkt bullar och risifrutti man vill och vill man inte äta så blir hon jätteledsen. Min mormor tycker att jag är alldeles för tunn och hennes största rädsla är att jag ska börja banta eller nåt annat befängt. Om man äter är man frisk tycker hon.

När man är hos mormor får man välja vilken mat man vill och igår åt vi skinkstek med vitlökssås och god rotrfuktsgratäng. När jag var liten och sovde över fick jag alltid plättar med blåbär föet var bara mormor som orkade göra plättar. Efter maten tog vi fram mormors gamla svartvita kort och tittade på en massa bilder från när hon var liten. De bästa ska vi sätta in i hennes "Mit liv" bok sen.

Senare på kvällen tittade vi på Carolina Gynnings nya program och mormor som älskar barn, gullade med alla bebisar som syntes i rutan fastän hon visste att dom inte kunde höra. Jag låg under en filt i soffan och åt chokladpraliner. När vi skulle sova hade mormor renbäddat i sitt blommiga sovrum och jag fick ett eget blommigt täcke att sova under bredvid mormor. Innan vi somnade låg jag och tittade i mormors se och hör-tidning och mormor läste bibeln.

Det är mysigt att ha en mormor. L kan få låna min ibland om han vill, bara för att få känna sig omhändertagen.

Ikväll ska vi titta på esternas konsert på min gamla gymnasieskola och efteråt ska jag äntligen få krypa ned i min älsklings säng igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0