Min trädgård

image543

När jag skaffar mig ett eget hus och en egen trädgård så vill jag ha ett växthus att odla paprika och annat gott i. Jag ska samla på mig gamla fönster och så småningom snickra ihop mitt eget växthus i trä, de är de finaste.

image544

Jag vill ha äppelträd och körsbärsträd i min trädgård men hallonbuskar och svartvinbärsbuskar skulle också vara bra. Finns ingen godare saft än den av svartvinbär.

image545

In till trädgården måste man passera genom en grind med en tjock häck runt om. Insyn är inte roligt och det blir mycket mer spännande om trädgården är lite gömd.


När jag var liten såg jag filmen "Den hemliga trädgården" och sedan dess har jag inte kunnat släppa drömmen om en egen. Odlade morötter och sallad när jag var liten men det var så svårt att gallra så morötterna blev alltid jättesmå medan salladen blev angripen av sniglar. Någon gång ska jag lyckas! Tills dess blir det pelargoner på fönsterbrädet och jordgubbar i kruka på balkongen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Innan jag hunnit ner till sista meningarna så var mina tankar redan i "den hemliga trädgården". Såg du när den gick i julas? För övrigt blir saften från svarta vinbär ännu godare om man blandar den med röda vinbär. =)

2008-05-19 @ 09:26:06
URL: http://bofink.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0