Två dvärgar och ett bröllop

Kommer knappt ihåg när jag skrev senast men jag är medveten om att det var ett bra tag sen. Har inte känt något sug alls men nu efter det evighetslånga jullovet när vardagen har gjort sitt inträde igen så har jag lite skrivklåda i fingrarna.
   Jullovet var ovanligt trist i år då L åkte på långtbortresa till Afrika och A spenderade två veckor i huvudstaden istället för att ha myskvällar med mig. Dålig planering av oss båda och vi satt på varsitt håll och slötittade på tv-serier istället.
Vad det här jullovet har gett mig är följande:

En hel första säsong av Twin Peaks- Otroligt bra serie som inte liknar någon annan. Älskar blandningen av mystik, freakiga dvärgar som pratar baklänges och röda sammetsdraperier som döljer diverse perversiteter.

Hela säsong 2 av Big love. Har ni inte sett den här hyperamerikanske serien om alternativa äktenskap och knepigt amishfolk så måste ni göra det. Om inte annat för att Chloé Sevigny är så snygg i sina viktorianskt, strikta skjortor och fotsida kjolar.

En dålig film som jag inte minns namnet på och en helt ok sådan med snygga kostymer i: The Duchess med alltid lika eleganta men ack så stela Keira Knightley.

Förmodligen några extra kilo, då jag tröståt onyttigheter konstant samt en avsevärt sämre kondition då det var så otroligt kallt ute. Vi hade -30 som värst hemma i köldhålet.

Men också otroligt mycket inspiration, då jag hade tillräckligt mycket tid för att gå igenom mina 40 favoritbloggar minst en gång om dagen.

Det är roligt med ledighet men den var lite för lång, lite för ensam och alldeles för kall.

Jag fick dock en rolig avslutning på lovet när jag flög till Arlanda och mötte min kärlek med familj efter 12 dagars pirrigt längtande, Vi sov en natt hos trevliga släktingar (med världens största julgran) i Uppsala och åkte sedan vidare till Örebro för att gå på storbröllop. 140 gäster och massor av god mat ledde till en aning magknip, lite grus i ögonen efter världshistoriens kanske längsta (och mest interna) tal men också en massa fina klänningar och mycket kärlek i luften.

Såhär stiliga var vi:

Kommentarer
Postat av: Anonym

glassigt!!



kolla min blogg!

2009-01-19 @ 20:05:51
Postat av: A

Åh! Nu upptäcker jag att du äntligen bloggat - och så fina ni var på bröllopet!!

2009-01-22 @ 17:17:42
Postat av: Johanna

Ooh, vilken söt klänning! Har också länge funderat på att de twin peaks, men det har liksom aldrig blivit av. Dessutom har jag uppdaterat. Host host.

2009-01-22 @ 17:21:09
URL: http://bofink.blogg.se/
Postat av: Daisydapper

Gå in och få härlig inspiration i våran webbshop.



www.daisydapper.com



Hälsningar

Daisy dapper

2009-02-04 @ 11:48:42
URL: http://www.daisydapper.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0