Personligt

Kommer på mig själv med att skriva få personliga inlägg nuförtiden. En litet smakprov på min vardag här: Hela den här veckan har bestått av föreläsningar på temat utvecklingspsykologi (främst bebisars utveckling) och jag har nu börjat drömma mardrömmar om att jag ammar ett barn som inte är mitt.
   Snart är det dags för sista tentan och det känns otroligt skönt. Visst är det intressant att veta hur bebisar fungerar men nu är det snart tillräckligt. Sommaren hägrar och jag vill ut på grönbete. Saknar att sitta ute i min baden baden-stol en ledig dag och läsa böcker. Har så många att ta igen och ingen av dem kommer att handla om ämnet psykologi bara en massa rena fiktionsromaner i pocketformat. :)

Utmanar härmed Bofink att skriva om de senaste fem åren i hennes liv:

För fem år sedan (2003):
...var jag 16 år och skulle gå ut nian.  Jag hade haft en väldigt bra klass på högstadiet och bävade inför att börja gymnasiet samtidigt som det kändes väldigt spännande. Vid den här tiden höll jag som bäst på att finna mig själv och började tycka att indiepop var den bästa musikstilen i världen, att randiga tröjor och stuprörsjeans var det snyggaste man kunde ha på sig samt att Jerk it out med Ceasars Palace var världens bästa låt.

För tre år sedan (2005):
...var jag 18 år och höll som bäst på med att ta körkortet. Det var en otroligt stressig vår med mycket i skolan och mycket runt omkring och jag mådde inte så bra. Jag minns att jag ofta låg i min säng på rummet och lät Kents "Hagnesta Hill" gå varv på varv  medan jag stirrade i taket  och undrade om jag någonsin skulle bli riktigt lycklig.

För ett år sedan (2007):
...hade jag och L hunnit fira vår ettårsdag och studenten var avklarad. De flesta kompisar var dock kvar i stan fortfarande och vi hade kul på lediga dagar. Jag jobbade extra på ett äldreboende och vikarierade som lärare vilket var både otroligt roligt och väldigt stressigt samtidigt. Året som springvikarie är inget jag vill uppleva igen men det gjorde att jag växte som person och jag är glad att jag inte började plugga med en gång. Ungefär vid den här tiden sökte jag in till Journalistprogrammet på Södertörn i Stockholm och började planera flytten till storstaden.

För tre månader sedan:
...hade jag precis börjat på psykologprogrammet och var lycklig för att ha kommit in Jag saknade tiden i Stockholm väldigt mycket men det kändes otroligt skönt att äntligen ha kommit på vad jag ville bli när jag blev stor. I den vevan fick jag även min lägenhet och flyttade till min första (riktigt) egna lya.

Igår:
...hade jag föreläsning på dagen och gick på bio med C och S på kvällen. Väldigt trevligt även om jag inte är ett stort fan av romantiska komedier.

Idag:
...blev det en långpromenad på morgonkvisten med C och S igen sedan spenderades eftermiddagen i föreläsningssalen. Senare på kvällen tog jag på mig mina mjukiskläder och körde ett yogapass hemma till en video. Funkade utmärkt!

I morgon:
...har vi en föreäsning om socioemotionell utveckling på morgonen och sedan åker jag hem för lite vila och rekreation innan jobbarhelgen. Hoppas på att få somna med min älskling också.

Om ett år:
...pluggar jag fortfarande på Psykologprogrammet men har eventuellt en tillgodoräknad termin bestående av extrajobb eller någon rolig kurs. Förhoppningsvis bor då fler gamla bekanta här och jag slipper ha ett distansförhållande då L har börjat plugga och kommit för att bo med mig här. Kanske har jag t.o.m. lyckats locka hit A? Om ett år är jag flitig gäst på IKSU och har fullkomligt transformerats till en hurtig Umeåbo.

Kommentarer
Postat av: Johanna

... och hon har antagit utmaningen och slutfört den.

2008-05-23 @ 21:26:56
URL: http://bofink.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0