Nä nu..

..ska jag försöka börja uppdatera oftare igen. Skolan har börjat och jag har precis genomlidit en tuff första vecka med evighetslånga föreläsningar om hjärnans anatomi och littvetläsning i biblioteket på fritiden. Märker väl så småningom vad jag egentligen har gett mig in på, men jag försöker intala mig själv att littvetenskap är så kul att det är värt det i längden. Vi får se, hoppa av kan man ju alltid i värsta fall.

På onsdag åker jag iaf till Härnösand för träff och föreläsning. I Umeå har vi studentsportardag då så det passar väldigt bra. Sportandet var det ja. Hade ju lovat mig själv att bli en fullbakad Umehurtbulle vid detta läsårsslut och jag har åtminstone skaffat ett kort nu och till och med redan satt min fot på några pass. Aerobics var kanske inte min grej då koordinationen var till och med värre än vad jag förutspått men det finns en hel del annat smått och gott på denna enorma träningsanläggning som jag är beredd att prova.

Väldigt tråkigt dock att min träningskompis to be har flyttat så än så länge är jag ensam. Min älskling har dock föreslått att vi ska följas till gymet någon dag och han ska "visa mig hur maskinerna fungerar". Följetong på det sen... ;)

I helgen har jag varit hemma och blivit omhändertagen av mamma och fått i mig massa sötsaker av mormor, tillräckligt för att fylla igen det hål jag lyckats behålla i min matsäck under min nyttiga vecka i umeå. Fullkorn på veckorna och godis på helgerna, låter ju nästan sunt tycker jag :) Jag och Alice har haft svullarkväll med obligatorisk cola och en bra dvdklassiker. "Can't buy me love" med Patrick Dempsey i huvudrollen. Roligt att kläderna dom har i filmen (frårn mitt födelseår) är precis samma mode som hösten 2008. Kolla här t.ex:


Som Alice sa: är det inte lite Blondinbella?:)


Höga shorts och kort, slappt linne


Kavaj och prydlig skjorta

I morgon bitti kliver jag och älsklingen upp klockan fem och åker snålskjuts med hans pappa till umeå vid sextiden. Någon timmes sömn kanske väl där och sen direkt till skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0