Tentavecka

Åkte upp till Umeå idag för att börja tentapluggandet men det blev en runda på stan istället. Provade massa skor och tröjor men hittade inget riktigt fint. Tror jag ska vänta med att köpa något tills på söndag då vi ska en tur till sundsvall och ikea. (Kan man någonsin bli less på ikea? Detta underbara mecka av billigt krafs och prisvärda möbler)

Köpte iaf två små träd som jag satte i mitt köksfönster så där är det väldigt grönt nu. Kom sedan hem och blev bjuden på supergod köttfärssås och spagetti av min kära pojkvän. Pussade honom hej då sen eftersom han skulle hem igen och cyklade iväg till iksu för ett Pilatespass. Pilates är faktiskt riktigt givande har jag upptäckt. Man tränar magen en massa (alltid tacksamt) och får en bra hållning om man håller på ett tag.

Efter IKSU cyklade jag hem igen och började nörda framför datorn med lite hemmagjort chaite och mina favoriter avokadomackor. Min systers nya pojkvän lärde mig i helgen hur man gör sitt eget och det var faktiskt en otrolig skillnad jämfört med köpt. Smakar nästa som varm choklad fast mycket kryddigare. (Leta efter recept på Chai-e på nätet) Istället för att fastna framför bloggar som jag gör i vanliga fall så ska jag sticka iväg till Ålidhems centrum och köpa mig en Sofis mode. Extre tjockt nummer idag och en halv Ben and jerrys-burk i frysen. Kan det bli bättre? :)

I morgon blir det stenhårt tentaplugg i biblioteket hela dagen, får ladda med en termos te och lite matsäck i morgon bitti.

Vill ni se bilder från min lilla lägenhet så titta på min kära vän Alicias blogg.

Fick förresten en liten present av hennes mamma igår, hur kul som helst och väldigt oväntat. Sådana presenter är alltid de bästa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0