Mässingsmycken

Och så blev det fredag igen. Jag och L har varit på skolan och fikat lite med två klasskompisar till honom. Åt årets andra semla och den var god :)  En av tjejerna berättade att hon sålde smycken i en egen webshop. Låter jättekul att vara lite entreprenör tycker jag. Komma på något smart som man kan importera hit från ett annat land och sälja för en liten dyrare penning. Lite extrapengar till studentkassan också. Har funderat mycket på om man skulle börja en kurs i någon skapande aktivitet som man sedan skulle kunna utveckla till något litet företag. Högtflygande drömmar men ändå.. Kanske någon sorts smycken, något hemslöjdigt som man virkat eller gjort i keramik. Jag vet inte men kul skulle det vara, men först måste man ju komma på en smart idé. Något som folk verkligen vill köpa. Vad det är har ju mindre betydelse.

Såhär fina är i alla fall smyckena som Johanna säljer i sin shop:




Nu ska vi köra ett litet Lostmarathon innan vi åker till hem till Örnsköldsvik i eftermiddag med hans pappa. L har volleybollkupp i helgen och jag ska försöka svänga förbi en sväng och titta lite. Förhoppningsvis i nya bilen. Nu har jag börjat räkna ned till Stockholm och kämpar fortfarande med att inte göra av med några pengar. Går dåligt hittills... Fyller år snart också och då blir det förhoppningsvis en liten tur till Ikea. Lägenheten behöver egentligen inga fler möbler men det finns så många snygga. Förvaring gillar jag och det kan man inte få för mycket av. Några exempel:






Och så här vill jag sortera mina böcker:


Kommentarer
Postat av: Johanna

Funderar också skarpt på att starta nåt småskaligt. Vore ju utmärkt att göra det nu när man pluggar, så man har lite kött på benen sedan

2009-02-20 @ 12:45:27
URL: http://bofink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0