Hoummus

Ledig idag och sitter och spisar min medelhavsinspirerade lunchsallad och ska strax titta på några twin peaks-avsnitt. När jag var på Ica och handlade tidigare idag så hade jag som vanligt, svårigheter med att strikt följa inköpslistan, det är ju så mycket roligare att köpa sådana där extragrejor som man använder sällan men som lyfter maten. Plockade i alla fall på mig lite spiskummin och koriander som jag ska försöka att hitta något recept till. Indisk kikärtsgryta kanske? Den som lever får se.

Tittade längtansfullt på alla ecogrejor också då jag som många andra har påverkats av allt negativt prat om tillsatser och hyllningar av kravmärkt. Dock krävdes det ingen avancerad huvudräkning för att inse att min matkasse skulle bli bra mycket dyrare om jag bytte mitt ica storpack fiberflingor mot ecofiberflingor. Jag säger som så ofta annars: när jag börjar tjäna pengar, då.... Tror stenhårt på att ekologisk mat smakar mycket bättre.

Fick dock med mig en burk av Markattans kravmärkta Tahini-pasta. Ska försöka göra hoummus på den nästa vecka. För den som inte vet så är hoummus en kikärtsröra med vitlök i. Fick smaka av en klasskompis i veckan och det var som jag misstänkte himmelskt gott. Kan användas till så mycket också. Ska göra en stor laddning på måndag och äta resten av veckan tänkte jag. I matlådan, på min finncrisp, till kvällsfikat...

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0