Semifreddo

Idag skolkade jag lite på eftermiddagen och stökade på hemma istället när L var i skolan. Har varit riktigt produktiv på slutet, först var det skafferiet och nu rensade jag förrådet. Skulle hänga in mina nya kläder där men tappade sugen när jag insåg hur rörigt det var. Höll på att få en cykelpump i huvudet och snavade nästan på en volleyboll. Med hjälp en resväska att ta hem som fylldes med lite julgrejor och kläder som aldrig används och en stor skokartong som rymde diverse papper så lyckades jag få ordning i oredan tillslut. Nu är det nästan den walk in closet som den var menad till från början. Lite färg och några fler galgar så...

Satt och pysslade en stund med att klistra fast pyttesmå bokstäver på mina nya kryddburkar från Granit. Supersnygga i aluminium som man kan fylla med sina storpack kryddpåsar. Ett av mina försök till att vara ekonomisk. Diskar gör jag dock fortfarande med kranen rinnande. Fy..

Bjöd sedan  L på lite hederlig husmanskost i form av klibbiga stuvade makaroner och cayennekryddade köttbullar (kryddningen är en av L:s delikata inventioner) Mamma ringde och överraskade mig med att hon ska komma hit i morgon eftermiddag och fira min födelsedag med mig. Jättekul! :) Jag är i skolan mest hela dagen och L får stå för lasagnen medan jag tänker bjuda på blåbärssemifreddo. Smaskig födelsedagsmiddag och paketöppnande, det är grejor det. Längtar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0