Vilodag?

Inget sådant idag.  Vaknade tidigt och kände att en nysattack var nära så det fick bli akutstädning av  vårt enda rum förutom köket. Städning är oftast ren terapi för mig och ett bra sätt att fly från tentaplugg tydligen. Blev inte klar förrän nyss så nu ska jag fly ytterligare en liten stund genom lite bloggsurfande, sen måste jag ta mig i kragen och plugga.



Den här boken: "Städa" av Estrid Bengtsdotter och Lotta Kûhlhorn fyndade jag för två kronor på second hand. Den är för  mig en ovärderlig skatt  i städdjungeln. Här finns livsviktig kunskap såsom:

Vad man måste ha för städutrustning samt tips på lyx- och lustutrustning

Saker som man måste göra hela tiden och hur de ska göras

Konsten att panikstäda när man ska få besök

Förslag på bra städröjlåtar

Kanske viktigast av allt:
Förslag på belöningar man kan ge sig själv när man är färdig.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0