Loppissöndag

Blev en rolig loppisrunda för mig och mamma idag. Först besökte vi en loppis med mestadels saker från 50- och 60-talet. Ägarna som råkar vara ett väldigt trevligt homosexuellt par hade också satt väldigt trevliga priser på sakerna. Jag ville köpa upp det mesta i affären men nöjde mig med rostfritt bestick med svarta bakelithandtag från Nils-Johan, en läcker blekrosa termos i rotting och fyra saftglas med turkosa ränder. Jättenöjd med all mina köp men kan tyvärr inte visa några bilder på fynden förrän jag får tillbaka sladden till digitalkameran. Termosen eller tv-kannan som den också kallas var i en väldigt ovanlig utformning, inte en sådan som man kan hitta på varenda loppis eller auktion som säljer 50-talssaker. Dessutom var priset bara 45 kr.
Nästa stopp var på en loppis i auktionsverkets lokaler där berså-porslin och fina lampor samsades med billigt krafs. Roligt att få gå på skattjakt efter fynden men jobbigt då det var så fyllt med saker att man blev rädd att välta ner något. Tjocka kläder rekommenderas inte.
När vi var klara där fick mormor följa med tilld en första loppisen där mamma hade hittat en fin äkta matta åt henne för 275 kr. Billigt med tanke på att man oftast får betala kring 2000 kr på en matt-affär. Även hon tyckte att ägarna var trevliga men hon beklagade sig över att de var "såna där". Synd på två så fina pojkar, tyckte hon. Jag tycker att de var två ganska coola gubbar för övrigt.
Dagen är inte slut än men jag ska nog inte göra så mycket. Tänkte åka till L och tvinga honom att se O.C med mig och kanske ge mig något gott kvällsfika, sen vet jag inte. Han har blivit lite förkyld så jag kanske måste kurera honom lite. Hoppas på att dom ringer och vill att jag ska jobba i morgon, är så trött på att gå hemma att jag sliter mitt hår snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0