Återuppstånden

Inte haft nån blogglust alls den senaste månaden men nu börjar det krypa lite i fingrarna på mig igen. För att uppdatera er om hur min livssituation ser ut just nu så kan jag berätta att den är ungefär densamma. Väntar på hösten med både oro och spänning medan jag försöker ligga på stranden varenda solig dag. Häromdagen blev det bakslag då jag glömde solkrämen och fick gå som en tomat på jobbet i två dagar. Det är riktigt jobbigt när ansiktet konstant glöder upptäckte jag.
Har fixat en lägenhet nu också, men istället för samboliv blir det lite av ett girl´s nest , min kära vän A och jag ska hyra en trea tillsammans på lappkärrsberget, bara nio minuter från t-centralen. Bara en liten bit bort kommer L att ha sitt studentrum och frågan är var han kommer hänga mest? Hyran ligger på strax över femtusen och då ingår både bredband och ett antal tv-kanaler. Måste säga att den duger med råge :) 58 kvm. är kanske inte i största laget men det känns ganska mysigt. Branddgula tapeter i vardagsrummet känns kanske mindre mysigt men förhoppningsvis kan vi justera det så småningom.

image90

De mesta av interiören har vi redan men jag skulle behöva en ny säng. Känns lite drygt att släpa ner den gamla och det skulle vara så mkt roligare med en 1.60 säng. Ett köksbord och några stolar behövs också men förhoppningsvis kan man hitta något på blocket. Har blivit stammis där på senare tid. Problemet är bara att de fina grejorna ryker direkt.


Lite grejor jag hunnit med i sommar:

image91
Varit på storsjöyran och agerat dum blondin. Batteriet i bilen la av och vi fick be om hjälp, men inte förrän vi först hade försökt putta på bilen själva. Gick sådär. Vi hade en publik som njöt av vårt missöde och när vi knappt lyckades rubba bilen, skrek jag i panik: Kan ingen hjälpa oss?! Så småningom fick vi hjälp, fanns dock inte många gentlemen på den där festivalen...


image92
Fixat de åtråvärda biljetterna till kentkonserten i Sthlm i november. Vet inte alls vad jag har att vänta dock då jag inte hört nåt från nya skivan. Lite rädd för att jag kommer att bli nedtrampad av alla kent-galna fjortisar.


image93

Haft strandpicknick med C och A. Riktigt mysigt med grillspett, ost och vin. Kvällen avslutades på ett mkt intressant sätt också pga min briljanta idé.

image94
Köpt en bärbar dator. I går morse rättare sagt. Det finns en djungel av bärbara datorer men det fick bli en hp tillslut. Har s-video-utgång på den och då är jag nöjd. Ser fram emot en massa mysiga filmkvällar i höst. Har lite abstinens efter alla tv-serier också :s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0