Rosa drömmar


Jag och A har redan börjat smida planer för lägenheten. Eftersom vi har rätt så lik smak borde det inte bli några problem att inreda den. Eftersom lägenheten kommer att vara bebodd av tjejer finns det ingen anledning att inte utnyttja detta faktum maximalt. I klädkammaren kör vi "walk in closet" med tillhörande skokartonger där fronten är genomskinlig. Perfekt att ha ett ställe där alla får plats" A får dock lämna minst hälften av hennes samling hemma, annars kommer den ta över fullkomligt.
   Ett klädställ för kläderna så att de får synas istället för att gömmas i garderoben känns som en kul grej. Myskläderna från 2002 får dock hänga kvar i garderoben.
Här nedan är ett par bilder på två inspirerande hem. Det första är Ebba von Sydows vardagsrum som Roomservice fixade till åt henne. Gillar kontrasten mellan pasteller och svart. Även blandningen av gammalt och nytt. Skulle vara perfekt om man hittade en (som här) gammal rokokosoffa och sedan klä om den i ett modernt tyg.    Jag skulle kunna nöja mig med en stol också. På den nedre bilden kör dom ungefär samma grej. gammalt och nytt i en cool mix. Jag hoppas att jag lyckas få ut A ut Ikea-träsket lite, annars får jag smyga in lite vintagesaker här och var. :)


image95 image96

image97image98


Kommentarer
Postat av: A

Jag känner pikarna hagla ;)

2007-08-12 @ 06:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0