Autist?

Jag har haft osäkra ambitioner med den här bloggen. Ville först bort från allt vad modeblogg heter och bli personlig, men när jag sen skulle reda ut begreppet personlig så blev jag en aning osäker. Efter att ha läst andra bloggar så tolkade jag begreppet personlig som någon som delar med sig av snaskiga detaljer ur sitt stormiga liv och känsloliv och jag hade inte tänkt ha min blogg som något sorts forum för mitt känsloutlopp så personlig fick jag stryka. När jag sedan kom på att jag ville ha en sån blogg där man delar med sig av sina åsikter angående aktuella ting så fick jag återigen backa. Sanningen är ju att jag knappt vet någonting om vad som händer runt omkring mig. Jag är lite halvautisktisk skulle man nog kunna säga. Nyheter i tidningar och på tv lyckas sällan påkalla min uppmärksamhet och jag har svårt att snappa upp sådant som jag inte är extremt intresserad av. Jag är snarare så att jag tillfälligt, ofta i ett par månaders tid snöar in mig totalt på ett ämne, en artist eller liknande och sedan ignorerar allt annat. När jag är färdig med mitt ämne släpper jag det helt och vill ofta knappt kännas vid det längre, sedan famlar jag i mörkret ett tag innan jag hittar ett nytt ämne som är tillräckligt intressant för att jag ska fastna. Jag är alltså inte en allmänbildad person och det är ingen mening att försöka diskutera senaste naturkatastrofen för mig då jag har ingen aning och är inte intresserad. Men vill du veta något om ett ämne jag haft en mani kring så berättar jag gärna allt. Till mina vänner vill jag bara säga: Sluta prata om aktuell musik med mig (jag kommer bara att dissa allt), försök inte få med mig i en debatt kring något av nyhetsvärde (det blir bara pinsamt då jag inte är tillräckligt uppdaterad) och fråga mig för guds skull inte vem som borde vinna idol 2007. Men tyck gärna om mig ändå , som den halvautist jag är :)

Tack gud för att L har ett minne och en allmänbildning som inte är av denna värld, av mig får han all kunskap som han inte visste att han ville ha men som han likväl behöver. :)

image250

Jag = Rainman?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Halleluja från en annan halv-(hel?)autist

2007-12-09 @ 13:18:06
URL: http://bofink.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0