Julstämning

Det blev en tur till storkyrkan också och konserten ingav precis den jultämning som jag behövde. Det som blev lite långtråkigt efter ett tag var att halva konserten bestod av klassisk orkestermusik. Visst var det vackert men inte så juligt som jag hade velat. Luciatåget kom senare och först då kom julstämningen över oss, stämningsfullt är nog rätt ord och när de sjöng Betlehems stjärna, då var det jul :)
Ikväll har vi haft besök av Cissi och hennes pojkvän. Det blev god middag och ännu mer glögg och pepparkakor plus min barndomsfavorit Ensam hemma 2. Fattar inte att jag fortfarande skrattar åt när ungen (som L kallar sadist) terroriserar de stackars tjuvarna.
I morgon ska jag och L förhoppningsvis få mer julstämning i oss då det blir julklappsshopping på förmiddagen och Gröna Lunds jul på eftermiddagen. Vill se Tobbe trollkarl också!

image276

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0