Perfume

Jag är en av de olyckliga människor som aldrig har lyckats hitta en parfym som de gillar. Dels är jag så känslig att de flesta parfymer ger mig huvudvärk och de som inte gör det är antingen alldeles för surt fruktiga eller kvalmigt söta. Jag dras nog ändå mer åt vanilj-hållet, i likhet med många andra men när jag provat såna parfymer och sedan gått run med dem på handleden en hel dag har jag oftast redan tröttnat. Om man ska tala om dofter jag gillar så finns bensin, gillestugor, snus och nytvättade kläder på listan. Kanske inte den mest homogena blandningen, men för att återknyta till den sista så hittade jag ett doftljus (avskyr vanligtvis doftljus) på Plantagen som luktade "clean cotton", dvs nytvättad tvätt. Tyckte att doften var ljuvlig faktiskt. Nu hittade jag doften "Clean" på Accessora vilken påstås dofta som "warm cotton". Låter riktigt bra om den håller vad den lovar. Ska titta in på någon parfymaffär i veckan.

image200

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0