Jobb, sommar, jobb, jobb, sommar, jobb

Känner att detta har blivit mer och mer sporadiskt den senaste tiden. Kan mest skylla på en massa jobb och en djup trötthet däremellan. Försöker ta vara på de soliga dagarna så gott jag kan och kvällarna ägnas mest åt återhämtning,. Tråkigt men sant. För mig känns det som att sommaren inte riktigt har börjat än då det har varit så intensivt med jobb de senaste veckorna. Tänker jobba hela sommaren men med mindre intensitet i slutet, och det är i princip då jag har planerat att gör allt. Den här veckan har jag hunnit med en härlig dag på stranden med L och en mysig shoppingdag med A. Trots att jag inte tänkt köpa några kläder den här månaden råkade en fin mönstrad tunika från HM slinka ner, samt en svart body som var på rea hos MQ. Den var dock ett riktigt fynd som jag har letat efter ett bra tag. Ursnygg ringning i ryggen. Med en kjol till kommer jag känna mig som en prima ballerina.
   Till helgen är det Gottnerocken (som har återuppstått igen) och jag och L plus några till tänkte ha picknick där. Brukar vara hur mysigt som helst om vädret är bra. Jag och L har självklart köpt en en anka var i ankracet (min är signerad av mig själv vill jag minnas. Jag och A brukade räkna ankorna varje år förut och fick på så sätt gratis inträde. Under det otroligt tråkiga jobbet passade vi på att gå loss på våra favoritnummer med tuschpennan, hur de sedan såg ut vill jag inte tänka på.) Hur som helst kommer L stå där vid mållinjen och spana efter sin lilla plastanka vare sig han tror det eller inte. Tusen spänn är ändå tusen spänn. De pengarna skulle passa väldigt bra till vår kommande tillökning - Ett tv-spel. Och nej - det var kanske inte min idé, men jo det skulle faktiskt vara skitkul att få träna lite så att jag verkligen kunde slå honom i något. Oj oj, vad putt han skulle bli.
   En liten bild från hamnfesten när vi satt och fikade innan. Jag var lite bohemchic i syrrans skinnjacka och min rutiga klänning.

image83

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0