Bråkmakargatan

Idag hann jag med en klippning och skolavslutning. Klippningen har jag inte vant mig vid än (som vanligt). Vad är det där för fenomen egentligen, att man aldrig är nöjd samma dag trots att man har klippt mig som man alltid gör? Efter ett par dagar är man fullt tillfreds igen. Mystiskt. När jag satt och blev klippt som bäst fick jag syn på något konstigt i fönstret. På andra sidan gatan slogs två tjejer för fullt, och på klassiskt tjejmanér hade de ett stadigt tag i varandras hår. Kanske borde tillägga att de inte var åtta år utan kanska 18. Jag utstötte något sorts förvånat ljud, vilket minns jag inte som ledde till att alla frisörer i salongen sprang ifrån sina kunder för att titta ut genom fönstret.    Efter ett tag tog slagsmålet slut (folk gjorde inget) men en av tjejerna la sig ned på gatan. Först då kom folk fram och någon ringde polisen. Efter kanske en kvart kom ambulansen och hämtade henne. Ingen aning om vad bråker handlade om men det är möjligen att det var helt oprovocerat. Någon kväll tidigare hade en kille blivit nedslagen på precis samma gata. Någon månad innan var det istället en tjej som blev misshandlad där av en kille. Hennes lilla barn fick springa och gömma sig i en trappuppgång. Någon annan som undrar vad som har hänt med världen? Och kanske speciellt med min lilla fridfulla stad. Nu vågar då iaf inte jag gå ensam på kvällen. Den där gatan verkar ju ha en förbannelse över sig, eller så händer samma sak parallelt på andra gator. Ännu läskigare tanke.
   På skolavslutningen blev jag nästan lite rörd av stämningen, När alla ställde sig upp och sjöng den blomstertid sköljde nostalgin över en. Verkar som att man har gått och blivit lättrörd tant också. Har insett nu att jag kommer att bli den där jobbiga tanten som alltid gråter vid bröllop och dop. Det börjar ju redan nu! Förstår inte varför jag har blivit så sentimental och lättrörd numera. Är det något som kommer med åldern eller beror det på vad man erfarit?
   Kärleken
kan göra många konstiga saker med en.
   Igår efter jobbet blev det förresten lite spontan samvaro med kompisarna. Det blev jag, C, J och A, en engångsgrill (vi hade ingen ved) och några korvar. Jag skötte grillningen men det blev i slutändan för mycket prat och för lite kontakt med själva korven så vi åt halvsvarta korvar istället. Jag tyckte de var goda iaf :) 
   I morgon ska jag köpa någon sorts studentnalle till en kompis och försöka hitta en fin klänning.

Måste bara få visa den här sagolikt fina bilden. Titta bara på den söta knuten och hennes pose.

image69

Kommentarer
Postat av: A

en kunt, en knut - snälla ge mig en knut!

2007-06-06 @ 09:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0